Zapisi u Tami, moja recenzija, Ja, Pisar vlastite biografije, pokušaj 1

Zapisi u Tami, moja recenzija, pokušaj 1
Dala sam sebi u zadatak da predstavim, na sebi svojstven nacin, neobične događaje koji su me zadesili, u formi autobiografije fragmentarnog tipa, gde su upravo fragmenti neka vrsta zapisa tj zapisi neka vrsta fragmenata, avaj.. reč pravu mi daj! fragmenti su prelom u tekstu koji se može definisati da je poprilicno hermeneutičan, pršti od metafikcije, u opširnim pasusima, bez jasno postavljenih i izostrenih događaja i likova, tačnije njegovog sleda.
Uz autorefleksivnost, Zapisi ipak ne odustaju od stavljanja naglaska na četiri karaktera u teatru pamćenja mene kao pisara vlastite biografije.
Zapisi istražuju arhetipsko u coveku uvođenjem čoveka senke demona Ahrimana koji u nocnomornim putovanjima u nesvesno, nalazi da su autorkine nocne more neobicno zanimljive, a da su izvori psihicke patnje,, utvara i spodoba iz snova, zapravo 4 sasvim obicne vesticare, vile, vestice i jedna sirena koja je postala vampir, inkorporirajuci se u autorkin mozak, a Zapisi su jedina veza izmedju onog sto se zaista dogodilo i mitskog sveta strave nastalog iz imaginacije podrivene nerazresenim sukobom, narocito onog dela koji autorka zeli da kako na javi tako i na snu silovito amputira, ambivalentno rastrgana da podlegne dejstvu opasne, mudre i zle sile otelotvorene u antagonisti, razornom vidu zla.
Arhetipske uloge likova u “Zapisima”, podsećaju na one u bajkama, ali ono sto im je zajedničko jeste da likovi realno postoje i da žele da razore autorku. “Zapisi” su jedini (moćno oružje) koji gutaju njihove konkretne pokušaje da čin daljnju štetu, samim tim sto napreduju, bujaju, plaše sve božansko i demonsko, jer su napisani na taj nacin da savijaju i najtvrdokorniju prirodu, najsamouverenijeg gada, svojim minucioznim, magijskim dejstvom…. – konacno oruzje, prava priroda destruktivne umetnosti, kao oluja deluje i na najprostiji um, crna harizma Zapisa menja licnosti ucesnika koji se medjusobno i ne podnose, a narocito ne redove cije postenje i istinoljubivost treba desifrovati sto konacno odlucju da ucine da nadrealnom skupu koja bi se mogla tumaciti na razne nacine – religijska sekta, dezurni sindikat ujedinjenih zlostavljaca Srbije acca Svi na Jednu.
Kroz retrospektivu *drugi sloj romana i kroz mracni uticaj carobnog pomagaca, autorka uspeva da se seti aktuelnih dogadjaja, onih koji su se zapravo zbili, ali nad njima ne uspeva da ostvari kontrolu, jer je otvaranje volsebnih vrata probudilo u njoj mnoge druge nerasvetljene konflikte. Ulazimo u podrucje magicnog realizma, ludila kao da nikad nije bilo, a opet traje i ne zavrsava se ili se grana u nepriznatim delovima potisnutih secanja koje autorkin ego samo kroz nocnu moru moze da prihvati, da se suoci s necim nevidljivim sto nikako i do kraja ne moze sasvim da opise.
Dobija savete od likova iz svojih drugih romana kako Zapisima pristupati, a Ahrimanove namere nisu do kraja jasne osim da se namerio na jos vece zlo od njega samog – autorkine neprijateljice koje su otpocele udruzeno delovanje protiv Autorke kad je prvi put krocila nogom u Beograd iz krajnje razlicitih i trivijalnih razloga.
U Zapisima, svako psihoanalizira sebe, da bismo shvatili da je Jung bio u pravu kad je shvatio da mrznja moze da se u vidu kolektivne i grupne senke umnogostruci i da spoji nespojivo, pa i one zavadjene, sve samo da se jedna osoba unisti.
U sustini, to je fiktivna reprodukcija nekog vida autobiografije cija je srz – bullying…
Ukratko mi pade ovo na um ovo jutro, a recenzije Zapisa jednom kad bude bio gotov sigurna sam bice duze od samog romana.. u serijalima.
Ovo je stivo koje neko pise citavog zivota, pa objavljuje posthumno, i valja zavrsiti Zapise i objaviti ih, a i pri pisanju i pri citanju, sto Autorka savetuje valja biti mudar i strpljiv.